این به دلیل محذوفات است، یعنی فرد باید کاری کند که این در ذهن بیاید نه اینکه قبلاً کسی این کار را برایش بکند، تکلیف به عهده فرد است. اگر این کار را کرد یاد می‌گیرد. انجام نداد، شما هم بگویید یا در کتاب هم باشد یاد نمی‌گیرد. باید خودش مراحل را کار کند تا یاد بگیرد. پس خیلی‌ها که مدنی بلد نیستند به‌خاطر این هست که سوره‌ها را مثل سوره حدید کار نکردند.

به دلیل تسبیح هست که اینجا اسم نزدیک شده است. براساس درخت اسما و ساختار تعیین شده آن، بحث قدوس همان بحث تسبیح هست.

 به دلیل اینکه تبیین در اینجا به‌عنوان روشنگری هست و مفهوم نور هم به‌عنوان روشنگری گرفتیم. ممکن هست بگویید کنارش هم بحث مبین هست، با مبین می‌گرفتید. مبین وقتی هست که یک چیزی خودش روشن باشد. خودش، خودش باشد. اینجا مثل علمی هست که روشنگری می‌کند. چون روشنگری بوده به این دلیل گرفتیم. نهایتش این هست که اختلاف‌نظر داریم شما بیّنّا را جزء مبین می‌گیرید. اینها خیلی مهم نیست، لب‌به‌لب هست، اینها مواردی هستند که به هر دو جهت تمایل دارد و بستگی دارد ذائقه فرد به کدام سمت بیشتر باشد.